Schoenensite Sarenza lanceert mobiele website

Sarenza is al enige tijd actief op de Nederlandse markt. Het bedrijf is opgericht in 2005 en naar eigen zeggen de grootste online schoenenwinkel in Frankrijk en Europa. Met meer dan 500 verschillende merken biedt de webshop een groot assortiment schoenen, tassen en accessoires aan consumenten uit verschillende landen.

Misschien heb je er ook wel eens iets gekocht. Zo niet dan kun je vanaf nu ook bestellingen plaatsen via de mobiele website. Met ongeveer 1 miljoen producten op voorraad en gratis verzending en retour sturen is het misschien eens de moeite waard om een kijkje te nemen.

Sarenza verkocht onlangs het 7 miljoenste paar schoenen. “Dat is een mijlpaal”, aldus Treppoz. “Een miljoen van die zeven is verkocht in de afgelopen vier maanden, een mooi resultaat.” Sarenza ziet bovendien de groei van aankopen via mobiele apparaten toenemen.

Volgens de CEO van Sarenza Stéphane Treppoz is het in de markt zetten van een mobiele site dus een belangrijke stap voor het bedrijf. Vorig jaar bestond namelijk tien procent van de bezoekers uit mobiele consumenten. Overigens is Sarenza niet het enige bedrijf dat actief bezig is met het uitrollen van mobiele activiteiten. Meer fashion gerelateerde sites zien de mogelijkheden van het mobiele kanaal.