Weer zo’n mooi schoenenmerk: Filling Pieces. Het merk heeft zijn klauwen gezet in het Nederlandse publiek, en voorlopig laat hij nog niet los. Filling Pieces doet het goed: onlangs zijn er diverse samenwerkingen geweest met onder andere G-Shock Europe en het Nederlandse merk Daily Paper.
Hollands couture
Met dat laatstgenoemde merk maakten zij vorige zomer een special edition rode low top sneakers, met een Batik (Indonesische bloemenprint) opdruk. Maar waarom staan merken in de rij om met Filling Pieces samen te werken? Het antwoord is simpel: de Hollandse couture sneaker is hip. Nadat oprichter Guillaume Philibert vijf jaar geleden zijn eerste sample maakte, ging het hard. Winkels en vooral celebrities omarmen Filling Pieces, omdat het letterlijk “het gat opvult – zowel qua prijs als look” legt Gordon Fraeijhoven van Filling Pieces uit.
Celebs
Beroemdheden willen graag met deze schoenen gezien worden: Sunnery James en Doutzen Kroes, maar ook Snoop Dogg en Swiz Beats bijvoorbeeld. Maar gelukkig zijn zij niet de enigen die een exemplaar kunnen bemachtigen: binnenkort kan jij ook de trotse eigenaar zijn van een paar Filling Pieces sneakers.
Urban fashion
Het lookbook oogt urban en jong. Er zijn vijf verschillende sneakers: de low en de high top variant, mountain boots en de mountain cut en tot slot new era. Filling Pieces wilde een sneaker creëren die volwassener oogt. Met deze collectie is ze dat zeker gelukt.
Geschreven door Aminanta Minte
Beeld: Filling pieces
SJP’s nieuwe schoenencollectie herfst 2014