Legendarische ontwerper Jimmy Choo opent modeschool

De legendarische schoenenontwerper Jimmy Choo heeft een luxe schoenenimperium opgebouwd dat actief is over de hele wereld. Dit najaar focust hij zich op onderwijs met de opening van de JCA London Fashion Academy.

Wat is de JCA London Fashion Academy?

De JCA London Fashion Academy is een modeschool in Mayfair in Londen. Het richt zich op ondernemerschap en schrijft honderd studenten in voor de klas. De JCA London Fashion Academy is geaccrediteerd door de University of West Londen. Vanaf september zal het honderd getalenteerde studenten opleiden voor modeontwerpcursussen die gericht zijn op zowel praktische vaardigheden als als ondernemerschap.

Master én bedrijf na afstuderen

“De Academy is de beste plek voor modestudenten die als ondernemer de modeindustrie willen veroveren”, zo staat er te lezen op de nieuwe website van de school. “We moedigen alle studenten aan om hun eigen markt te definiëren, hun eigen merk te ontwikkelen en hun eigen unieke collecties te ontwerpen. We zullen je nieuwe bedrijf professioneel introduceren tijdens je tijd aan de JCA, zodat u je afstudeert met een bedrijf naast je graad of master”.

Aansluiting bij andere hogescholen

Met een curriculum gemaakt door een team van mode experts onder toezicht van JCA Director of Teaching and Learning Susan Dillon, de voormalige mode cursusleider aan het Leeds College of Art, zal de nieuwe mode-school in Londen zich aansluiten bij andere legendarische hogescholen, zoals het London College of Fashion, het Central Saint Martins en de Royal Academy of Arts.

Ook zakelijk leiderschap

In tegenstelling tot veel andere modeontwerpopleidingen zal de JCA de studenten niet alleen alle kneepjes van het creatieve vak, maar ook zakelijk leiderschap bijbrengen. “Veel ontwerpers hebben verstand van ontwerpen,” vertelde Choo aan de Times of London vanuit zijn huis in Kuala Lumpur. Hij woont daar tijdens de Covid-pandemie. “Maar ze hebben COMPLEET geen verstand van zaken doen.”

Jimmy Choo vertelt

Jimmy Choo vertelt verder: “Vroeger, als ik een ontwerp had bedacht, dan keek ik ernaar en dacht: ‘Oh, het is zo mooi, het zal zeker de aandacht van de pers trekken! Ik was geen zakenman. Maar door jaren en jaren te werken, leer je het langzaam. Mijn visie voor de academie is om hen mijn kennis over design bij te brengen, maar ook om een zakelijk inzicht te hebben.”