Chiara Ferragni van The Blonde Salad (TBS) is heel goed bezig. De blogger, die pasgeleden nog het vijfjarige jubileum van haar blog vierde lanceert in het voorjaar van 2015 haar schoenencollectie in New York. Hiermee wordt Ferragni de eerste blogger die van haar site een merk maakt.
Collectie
De Chiara Ferragni Collection bestaat uit sneakers, leren boots, slip ons en ballerina’s. De prijsklasse ligt tussen de 170 en 385 euro. De schoenen zijn te koop in meer dan 200 winkels in 25 landen.
Superga & Steve Madden
Overigens is dit niet de eerste keer dat Ferragni een schoenencollectie ontwierp. Vorig jaar werkte ze nog samen met Superga – de collectie was binnen een mum van tijd uitverkocht. In februari ontwierp ze een capsulecollectie met Steve Madden. In de eerste twee weken werden er 16.000 paar schoenen van deze collectie verkocht.
Blog je rijk
De Chiara Ferragni Collectie bestaat al een tijdje, maar kreeg pas echte naamsbekendheid bij de najaarscollectie van 2013. Uiteindelijk werd het zo’n succes dat niet meer de blog het inkomen van de blogger bepaalt, maar haar bedrijf. Pozzoli is een van de managers van het schoenenmerk en maakt graag duidelijk dat heel het team bijgedragen heeft aan de schoenencollectie. “Anders dan bij TBS is er geen sprake van een samenwerking: dit is ons werk.”
Shoe tips: welke schoenen voor welke look?