Schoenenmerk Timberland richt zich op jonger publiek

Het schoenenmerk Timberland slaat een nieuwe weg in met de campagne ‘’Best Then, Better Now’’. Het populaire label uit de jaren ’90 hoopt hiermee een jonger publiek aan te trekken en zich minder te richten op de praktische kant van de schoenen.

Onderzoek

Uit een wereldwijd onderzoek van het schoenenmerk dat twee jaar duurde, blijkt dat mensen Timberland wel kennen maar deze vaak associëren met het verleden. Tijd dus om een nieuwe weg in te slaan vond het label.

Stijl

De stijl is tegenwoordig een groot onderdeel van een merk en dit is ook waar Timberland zich op wil richten met de nieuwe campagne. Volgens Jim Davey van Timberland is de ‘’Best Then, Better Now’’-campagne een uitnodiging aan de consument om Timberland te herontdekken.

Schoenenmerk Timberland richt zich op jonger publiek. Lees hier alles over Timberland, het merk uit de jaren 90 en populair onder hiphoppers. Lees nu!

Herken je deze nog?

Heden en verleden

Geïnspireerd op het verleden maar gemaakt voor het heden staat dit najaar centraal. De collectie focust zich op elementen als stijl, prestatie en de natuur (heden) maar tegelijkertijd komt hun handelsmerk outdoor (verleden) wel terug in de collectie. Een mix tussen het heden en het verleden kun je de nieuwe campagne wel noemen. De generatie die Timberland in de nineties droeg, zal dit nu niet snel meer doen, volgens Davey. Maar daar zijn wij het absoluut niet mee eens!

Celebs

Tegenwoordig spotten we namelijk tal van celebs op de beroemde Timberlands en lijken de schoenen opnieuw aan populariteit te winnen. Denk bijvoorbeeld aan Rihanna en Kanye West, maar ook Beyoncé en het hele gezin is fan. Zo plaatste Bey onlangs een foto waarop zowel haar Timberlands als die van hubby Jay-Z en dochter Blu Ivy te zien waren. Benieuwd? Klik hier. Naast celebs zijn ook bloggers en stylisten dol op de stoere outdoor schoenen.

Links: Rihanna, rechts: blogger in lichtblauwe Timbs