Normaalgesproken spotten we copycats bij H&M en Zara, maar deze keer is het de beurt aan de Britse modeketen Topshop. De kopieermachine van de Engelse retailer draait op volle toeren!
Topshop vs. Gucci
De winkelketen liet zich inspireren door een ontwerp van Gucci. Het gaat om de blauwe python enkellaarzen van het Italiaanse modehuis. Deze schoenen kosten zo’n € 1645 euro, een rib uit ’t lijf dus van de meeste fashionista’s. Tijd om daar iets aan te doen, dacht Topshop. Zij maakten een enkellaars van een kleiner formaat, maar wel met dezelfde slangenprint, in een andere kleur. De highstreet modeketen gebruikte daarbij dezelfde loafer details die de schoen van Gucci zo speciaal maakte. Het ‘sieraad’ dat op het Gucci ontwerp bevestigd is, ontbreekt bij Topshop.
Verschillen
Natuurlijk zijn er ook verschillen tussen beide boots. Zo is het design van Gucci meer een high top design, terwijl Topshop’s item lager is. Ook de hak van Topshop’s schoen is iets hoger dan die van Gucci.
Uitverkocht
De copycat poging van Topshop heeft zijn vruchten afgeworpen: het item was in een mum van tijd uitverkocht. De enkellaarzen werden voor zo’n €125 euro verkocht. Misschien wel het grootste verschil tussen beide laarzen.
Musthave 2014: Nike Internationalist Prm sneakers