Het maakt niet uit in welke uithoek van het web je terecht komt, display advertenties kom je altijd tegen. Niet vreemd want ondanks de steeds verder dalende CTR’s kunnen deze advertenties nog best effectief zijn! Dat blijkt uit het recent verschenen boek ‘Display ads en ons brein’ van Emile Lancee, Vrije Universiteit Amsterdam en verbonden aan Shoejunks.nl en Fashionjunks.nl.
Waat gaat het over?
In z’n nieuwe boek worden de meest recente academische onderzoeken vertaalt naar praktische suggesties die iedere online marketeer kan toepassen. Geen gangbare suggesties maar radicaal innovatieve tips!
Het draait in dit boek namelijk om de rol die ons brein speelt bij de effectiviteit van display advertising. Geen standaard regeltjes dus, maar digitale neuro-advertising met een nucleair effect. Zo blijkt bijvoorbeeld dat:
1. Content manipulatie het brein prikkelt en resulteert in meer aandacht voor advertenties;
2. De effectiviteit van animaties afhangt van je advertentiedoel;
3. De effectiviteit van het herhalen van advertenties in een sessie afhangt van de mate van concurrentie en relevantie van de site content;
4. Pop-ups in de mobiele omgeving op veel sympathie mogen rekenen en in meer aankopen resulteren dan banners.
Maar er is nog veel meer te ontdekken in dit boek. In 12 hoofdstukken rol je werkelijk van de ene verbazing in de andere. En als je de laatste pagina hebt omgeslagen realiseer je je dat je een andere kijk hebt gekregen op adverteren met behulp van display. Alles onderbouwt met duidelijke grafieken en afbeeldingen.
3 sterren
We zijn misschien wat bevooroordeeld maar het ‘Tijdschrift voor Marketing’ gaf al een positieve recensie met 3 sterren. Een aanrader dus voor iedere marketeer die nieuwe mogelijkheden wil ontdekken. Daar zijn we gewoon trots op. Heb je interesse? Bestel het boek dan bij Cosmox, ECI of Managementboek.nl.
Close up: Sergio Rossi’s Cachet pump