Ugg Australia x Pink Ribbon

De Susan G. Komen foundation, een organisatie die zich inzet voor meer onderzoek naar borstkanker, krijgt hulp van Ugg Australia. Vanaf november verkoopt het merk de Breast Cancer Awareness collectie, die bestaat uit de bekende Ugg boots en slippers. Voor ieder verkocht paar gaat er 5 dollar naar de Komen organisatie.         

Ugg Australia zet zich in voor borstkanker. Schoenenmerk Ugg Australia zet zich in voor borstkanker, maar ook New Balance en Skechers.

Uggs x borstkanker

Op vrijwel alle Uggs zit het logo van de Breast Cancer Awareness Month: het roze strikje, wat wij hier in Nederland herkennen van Pink Ribbon. De schoenen zijn online via uggaustralia.com en in de winkels van Ugg Australia verkrijgbaar.

Ugg Australia zet zich in voor borstkanker. Schoenenmerk Ugg Australia zet zich in voor borstkanker, maar ook New Balance en Skechers.

New Balance

Ugg Australia is niet het enige merk dat de Susan G. Komen organisatie een helpende hand biedt. Bij de schoenenwinkels van New Balance kunnen klanten doneren aan de Susan G. Komen stichting. Klanten die tussen de 5 en 25 dollar doneren, krijgen een geschenk bij aankoop van een paar schoenen.

Speciaal voor Breast Cancer Awareness Month heeft het schoenenmerk ook een collectie gelanceerd: Lace Up For The Cure. Een deel van de opbrengt van de collectie gaat naar de Susan G. Komen stichting.

Nine West

In samenwerking met Nine West lanceert Fashion Targets Breast Cancer (FTBC) een blauwe limited edition pump. Bij een besteding van 125 dollar zal er 25 dollar worden gedoneerd aan FTBC. Dit geldt voor de Nine West filialen, outlets en op ninewest.com. Leuk feitje: upload een foto waarop je blauwe schoenen draagt met de hashtag #9WFTBC. Tag daarbij @NineWest en het bedrijf doneert een bedrag naar FTBC!

Skechers

Skechers Usa Inc. doet ook mee met de Performance Awareness collectie. Een deel van de opbrengst zal naar de American Cancer Society gaan. Klanten kunnen bij Skechers ook doneren en de echte gulle gevers (vanaf 5 dollar) krijgen 20 procent korting bij een volgende aankoop. 

Stella McCartney 

We zien de laatste tijd vaker samenwerkingen tussen organisaties en grote merken. Ontwerper Stella McCartney bijvoorbeeld lanceerde een lingeriecampagne met supermodel Kate Moss om meer bewustzijn te creëren voor borstkanker.