Schoenen: Mannen vs. vrouwen

In aanloop naar de National Shoe Lover Day op 25 oktober, heeft Designer Shoe Warehouse (DSW Inc.) een enquête afgenomen onder 1000 volwassenen in de Verenigde Staten. DSW was benieuwd naar de manier waarop mannen en vrouwen schoenen kopen en wat ze vervolgens met hun aankopen doen.

De resultaten zijn niet verbluffend, sommigen hadden we zelf ook kunnen voorspellen. Maar toch delen we een paar onderzoeksresultaten die uit de enquête zijn voortgekomen.

Sollicitatie shoes

Zo heeft 42 procent van de ondervraagden tijdens een sollicitatie zijn favoriete paar schoenen aangehad.

Trouwschoenen

Meer dan een kwart van de ondervraagden bewaart schoenen met een sentimentele waarde. Denk maar aan de schoenen die je op je bruiloft droeg, of het eerste paar schoenen van je baby.

Mannen en schoenen

Dit is wel een opvallend resultaat: volgens DSW koopt 2 procent van de ondervraagde mannen voor meer dan 1000 dollar per maand aan schoenen. Wow!

Vrouwen en schoenen 

57 procent van de ondervraagde Amerikanen beweert niet meer dan 100 dollar aan schoenen uit te geven. 63 procent van de vrouwen doet dat wel. Maar dat kan ook niet anders met Sex and the City als één van Amerika’s populairste exportproducten 😉

Beeld: Unsplash.com