Sarenza lanceert eigen schoenenlabel

Dit najaar zal de Franse webshop Saranza met zijn eigen schoenenmerk komen. Daarmee treedt de schoenen en accessoiresretailer in de voetsporen van Zalando, Nelly en Asos.

Mady by Sarenza 

Het schoenenmerk heet Mady by Sarenza with love en bestaat uit vijf collecties die geïnspireerd zijn op de Franse hoofdstad. De collectie Bataclan is heel erg girly , terwijl Buttes Chaumont folkinvloeden heeft. Monceau is echt vrouwelijk, terwijl Rue du Cherche Midi heel erg boyish is. Rue des Dames heeft de meest comfortabele schoenen. 

Schoenencollectie

“Nu we meer dan 4 miljoen klanten bedienen, waarvan 75 procent vrouw is, wilden we graag de droom van ons team waarmaken door een eigen schoenencollectie aan ons assortiment toe te voegen en daarmee de ideale schoenenkast te creëren.”zegt CEO Stéphane Treppoz in een persbericht. 

Schoenenparadijs

Sinds de lancering in 2005 heeft Sarenza al meer dan 10 miljoen paar schoenen verkocht in Europa. Er zijn ongeveer zevenhonderd merken opgenomen in het assortiment en er zijn 1 miljoen paar schoenen en tassen op voorraad.

Geschreven door Aminanta Minte