Nederlanders gek op uitverkoop zegt online schoenenketen Sarenza.nl

Wij Nederlanders wisten het al langer, maar blijkbaar is de Franse online schoenenketen Sarenza er inmiddels ook achter. Nederlanders zijn gek op koopjes.  En dat heeft voor de schoenenketen geresulteerd in een stijging van 60% van de omzet tijdens de zomeruitverkoop in vergelijking met 2012. Daarmee is Nederland voor de schoenenketen nog niet het meest interessante land, dat blijft Frankrijk. Maar deze resultaten geven de online schoenenaanbieder wel nieuwe inzichten in de Nederlandse markt.

Wachten op de uitverkoop

Verder blijkt dat Nederlanders dit jaar 4% meer uitgeven per bestelling dan in 2012. Blijkbaar zijn de Fransen erachter dat Nederlanders wachten totdat er uitverkoop is om vervolgens een slag te slaan. Zo geven de meeste Nederlandse klanten van de online aanbieder, ongeveer 50%, minder dan 50 euro uit voor een paar schoenen. Vooral merken als Converse, Havaianas en Nike zijn enorm populair tijdens de sale.

Sarenza.nl: Nederlanders gek op uitverkoop. Volgens Sarenza.nl zijn Nederlanders gek op de uitverkoop. Lees hier alles over en ontdek het hier!

Nieuwe mijlpaal

Sarenza verwacht buiten de uitverkoop om komende jaren nog flink verder te kunnen groeien. Ceo Stéphane Treppoz zegt er het volgende over: “Ik verwacht begin 2014 een nieuwe mijlpaal te bereiken: de verkoop van 10 miljoen producten. Met onze mobiele website bereiken we een nieuwe groep van mobiele shoppers waar ik veel van verwacht. Momenteel hebben we 2,5 miljoen klanten. Ik hoop dat dit aantal eind dit jaar is gegroeid naar 3 miljoen.”